Välkommen till Sveriges populäraste hundforum

Sveriges populäraste forum om hundar, för nybörjare till proffs.

Här samlas allt från nybörjare till proffsen av hundförare och diskuterar livet med hund, träningstips och mycket mer.

Registrera dig du också.

Mvh
Patrik

Rimadyl till Labrador?

Här diskuterar vi hundens alla sjukdomar, hundens hälsa/skötsel (allt från klovård till munhälsan), hundens friskvård etc.
VID OKLARHETER SKALL ALLTID VETERINÄR TILLFRÅGAS.

Re: Rimadyl till Labrador?

Inläggav Kim Possible » tis 29 sep 2009, 19:27

Tack för era svar :)
Jag har tagit ledigt även i morgon så att jag kan ha ordentlig koll på honom så nu är det bara att hålla tummarna för att tabletterna hjälper och att han tål dem.
Sometimes I Pretend To Be Normal.
But It Gets Boring.
So I Go Back To Being Me.

Living&Loving--------------------------------------------------------------------------------------
http://www.kimp.blogg.se" rel="nofollow external
Användarvisningsbild
Kim Possible
Champion
Champion

Hundras(er): Labrador

Inläggav snuzie » tis 29 sep 2009, 20:00

Äter han fortfarande inte? Många hundar kräks lite i början av Rimadylbehandling, personligen tycker jag det är bättre att hunden har lite mat i magen än inte men då går jag iofs bara på hur mycket ondare det gör för mig att försöka kräkas när det inte finns något i magen så jag har inga som helst belägg för att det skulle vara bättre. Så JAG skulle ge honom lite mat ofta om jag var du men det finns säkert andra åsikter och kunskaper också. *tumhållning*
Behold, the field in which I grow my f***s. Lay thine eyes upon it and thou shalt see that it is barren.

Bloggen Skicka ett e-mail om du vill ha lösenordet till min blogg
Användarvisningsbild
snuzie
Champion
Champion

Hundras(er): Ingen längre, två huskatter

Inläggav Kim Possible » tis 29 sep 2009, 20:31

snuzie skrev:Äter han fortfarande inte? Många hundar kräks lite i början av Rimadylbehandling, personligen tycker jag det är bättre att hunden har lite mat i magen än inte men då går jag iofs bara på hur mycket ondare det gör för mig att försöka kräkas när det inte finns något i magen så jag har inga som helst belägg för att det skulle vara bättre. Så JAG skulle ge honom lite mat ofta om jag var du men det finns säkert andra åsikter och kunskaper också. *tumhållning*

Jodå han äter gärna, men bara om jag handmatar. Han har ätit middag och kommer få frukost innan första tabletten.
Fast jag har fått order om att sluta med rimalyden omedelbart om han kräks och då skulle han i så fall få något annat utskrivet.

Det verkar i alla fall bli så att vi åker in igen i morgon eftersom han inte alls verkar piggna till :(
But It Gets Boring.

Living&Loving--------------------------------------------------------------------------------------
Användarvisningsbild
Kim Possible
Champion
Champion

Inläggav Kalinsi » tis 29 sep 2009, 20:44

Usch så tråkigt att det visade sig vara annat än vattensvans :(
Mina tankar är hos er och jag hoppas så att han ska bli helt bra igen!

Kramar
"Chowen - En Trofast Drömmare"
Användarvisningsbild
Kalinsi
Veteran
Veteran

Hundras(er): English Toy Terrier & Chow Chow

Inläggav Lona » tis 29 sep 2009, 21:50

Lille gubben :( .
Canidryl är samma substans som Rimadyl men billigare, kan vara bra att veta om ni skall köra det länge.
Ja, se till att mata honom innan ni ger tabletten även om det krävs att ni handmatar. Det kanske gör ont att böja sig för att äta, vad händer om ni lyfter upp matskålen? Tänker att det drar ju i hela ryggen när man sänker huvudet. Dricker han ordentligt eller kan det vara därför han inte vill kissa?

Raskva gick för övrigt på Rimadyl i drygt sex år och hade toppenfina värden hela tiden så visst händer det att det funkar.
Alla människor uppför sig som idioter minst fem minuter varje dag. Att vara klok betyder att man inte överskrider den gränsen

Toktantens dagbok - Om hästar, hundar och livet i största allmänhet |
Nikkas träningsblogg - om jaktträning
Användarvisningsbild
Lona
Champion
Champion

Hundras(er): Cairnterriern Skroffan och jaktlabben Nikka

Inläggav Kim Possible » tis 29 sep 2009, 22:11

Tack Kalinsi :)

Lona: Jag har inte testat at hålla upp matskålen då han inte kommer upp i stående utan hjälp, jag handmatar gärna om det är det som krävs :)

Han har inte druckit sen vi kom hem men han drack mycket hos vet. plus att han fick 8 dl dropp. Jag tror att han är kissnödig för efter hjälp att komma upp gick han villigt ut för att kissa och tog sig tom ned för trappan (4 steg) själv. Väl ute låste det sig och han kunde inte kissa iaf så vi gick in igen. kissar han inte i morgon bitti måste vi få hjälp att tömma iaf.
But It Gets Boring.

Användarvisningsbild
Kim Possible
Champion
Champion

Inläggav reyna » tis 29 sep 2009, 23:02

Lillskorpet då :(
Ifall ni blir tvugna till längre behandling av smärtstillande så be att få Canidryl. Det är mycket billigare men funkar lika. (Rimadyl blir dyrt i längden vid långbehandling...vet att jag skrev Rimadyl i annat inlägg, men jag kommer sällan ihåg namnet på Canidryl :oops: )
Bulan kan ibland bli tvungen att gå rätt långa perioder, men har tack och lov inte påvisat några förändringar på lever eller njurar.
“One of the best protections against disappointment is to have a lot going on.”
Användarvisningsbild
reyna
Champion
Champion

Hundras(er): Schäfer & Silkesapa

Inläggav snuzie » ons 30 sep 2009, 19:44

Hur går det med lille Mille?
Behold, the field in which I grow my f***s. Lay thine eyes upon it and thou shalt see that it is barren.

Användarvisningsbild
snuzie
Champion
Champion

Inläggav snuzie » ons 30 sep 2009, 20:20

Never mind, jag har läst på annan plats. :oops: :hello1:

Användarvisningsbild
snuzie
Champion
Champion

Inläggav minusen » ons 30 sep 2009, 21:13

snuzie skrev:Never mind, jag har läst på annan plats. :oops: :hello1:

DU ja, men vi andra då?!?! Skvallra, är du gullig :wink:
* less is more på en labrador *
minusen